Brazil

Detta inlägg skrevs för en vecka sen.

Jag sitter på ett flygplan som alldeles strax ska landa i Rio de Janeiro. Bara att skriva det känns exotiskt. Vi har flugit i 12 timmar och det var såklart inget jag såg fram emot igår. Men jag har varit väldigt lugn tiden innan, inte alls nervös för min flygrädsla. Min cancer maraton och allt jag har gått igenom på sistone har gjort mig psykisk diamant stark. Jag hittar väldigt lätt lösningar till allt med lugn och ro. Och min förmåga att sortera i mina känslor har blivit tusen gånger bättre. Min stressnivå är också nåt jag har lärt mig att hantera (någorlunda😅). Det är som att alla prövningar har gjort mig mer klarsynt och främst av allt har jag lärt mig att man inte kan kontrollera allt i livet. Man måste rida ut stormarna och vända det negativa till det positiva så mycket som möjligt.

Allt detta låter kanske självklart men för mig har livet verkligen förändrats.

Vågar jag säga att inte är flygrädd längre?

Lämna en kommentar